ترکیه: از ایران شکایت می‌کنیم
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. لطفا نظراتتون را از ما دریغ نکنید. با تشکر
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 44
بازدید دیروز : 41
بازدید هفته : 225
بازدید ماه : 216
بازدید کل : 60405
تعداد مطالب : 148
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



روز خوش

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اجتماعی
اخبار روز ایران




سرویس بین‌الملل ـ مقامات ترکیه اعلام کرده به دلیل عدم کاهش نرخ بهای گاز صادراتی ایران به ترکیه ، خود را آماده شکایت از ایران می کنند.

به گزارش «تابناک»، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه گفته است تا کنون ایران دو نامه ترکیه در زمینه کاهش یا تخفیف در بهای گاز صادراتی خود به ترکیه را نادیده گرفته است.

وی همچنین افزوده است، ما مطالعات زیادی را انجام داده‌‌ایم و بر این باوریم که ایران بهای بسیاری بابت صادرات گاز خود از ترکیه دریافت می‌کند، این موضوع هم به ایران انتقال داده شده، ولی تا کنون ایران با آن موافقت نکرده است.
 
ترکیه در گذشته همچنین مشکلی را با روسیه درباره قیمت گاز داشت، ولی روسیه با گرفتن یک امتیاز، بهای گاز صادراتی خود به ترکیه را کاهش داد. در آن زمان، روسیه در ازای درخواست ترکیه برای کاهش بهای گاز وارداتی از روسیه، ترکیه را مجبور کرد با عبور خط لوله گاز از سرزمین خود ـ که گاز روسیه را به اروپا می‌رساند ـ موافقت کند.

وزیر انرژی ترکیه همچنین گفته است که دولت ترکیه مدافع منافع عمومی مردم ترکیه در قراردادهای بین‌المللی است و در صورتی که ایران تا پایان هفته برای مذاکره درباره کاهش بهای گاز خود اقدام نکند، موضوع را به دیوان داوری بین‌المللی ارجاع خواهیم داد.

ترکیه در گذشته هم چنین مشکلی را با روسیه درباره قیمت گاز داشت، اما روسیه با گرفتن یک امتیاز قیمت گاز صادراتی خود به ترکیه را کاهش داد. در آن زمان، روسیه در ازای درخواست ترکیه برای کاهش بهای گاز وارداتی از روسیه، ترکیه را مجبور کرد، با عبور خط لوله گاز از سرزمین خود که گاز روسیه را به اروپا می‌رساند، موافقت کند.
 


افزون بر این، مشکل دیگری که ترک‌ها معتقدند درباره خرید گاز از ایران دارند، درباره پرداخت بهای گاز صادراتی ایران است، چرا که بنا بر قرار داد میان دو کشور ترکیه باید سالانه دست‌کم نزدیک هفت میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از ایران خریداری کند و این بدان معناست که ترکیه صرف نظر از میزان گاز مورد نیاز خود باید مبلغ مشخصی را در اختیار ایرانیان گذارد.

گویا به هر روی، مشکل عمده ترکیه در حال حاضر بیشتر درباره این بند از قرارداد است که در هر حال، ترکیه بر پایه قرارداد ملزم به خرید هفت میلیارد متر مکعب گاز از ایران است؛ این بندی است که گویا در قرارداد وجود دارد و تغییر آن بنا بر توافق طرفین است و مراجعه به دیوان داوری هم مشکل ترک‌ها را حل نخواهد کرد.

اما درباره کاهش قیمت، گویا ایران هم نیاز است که همانند روس‌ها، عمل کنند، و اگر هم در صدد اعمال تخفیف در بهای گاز صادراتی ایران به ترکیه هستند، معامله‌ای هم جنس در این زمینه که کمیت بردار و قابل محاسبه باشد، انجام دهند.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, :: 12:20 ::  نويسنده : Hadi